Service en contact

Hulp nodig?

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen.

 
Overlay logo
Afspraak maken
Je maakt een afspraak in 6 klikken.
Maak een afspraak
 
Overlay logo
Programma's
Doe mee met een beweegprogramma, in groepsverband of individueel.
Programma's
 
Overlay logo
Afspraak wijzigen
Login en wijzig (verplaatsen of annuleren) makkelijk en snel je afspraak.
Mijn DieetPlaneet
 
Overlay logo
Vergoeding
Lees hoe het zit met je vergoeding.
Vergoedingsinformatie
 
Overlay logo
Verwijsindicatie
Je vind hier het overzicht met alle verwijsindicaties.
Verwijsindicatie
 
Overlay logo
Clientenservice
Is er iets misgegaan of heb je een suggestie? Fijn als je het laat weten. We lossen je klacht graag op.
Clientenservice

Heb je een vraag?

Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen

Consulten bij de dietist worden vanuit het basispakket van elke Nederlandse verzekering vergoed bij een medische indicatie. Vanuit bepaalde aanvullende pakketten extra vergoed. Check welke pakketten extra vergoeding bieden.
Een verwijzing is verplicht als je verzekerd bent bij De Friesland. Bij andere verzekeraars is een verwijsbrief niet verplicht, maar stellen het wel op prijs.
Bij vergoeding vanuit het basispakket wordt je eigen risico aangesproken. Heb je dit kalenderjaar (nog) geen andere medische kosten gemaakt? De kosten worden doorgerekend totdat je eigen risico opgemaakt is. Ben je 18 jaar of jonger of val je in ketenzorg? Dan geldt er geen eigen risico.
DieetPlaneet heeft een contract met elke Nederlandse verzekeringsmaatschappij.
Iedere dietist werkzaam bij DieetPlaneet is ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici. En volgt jaarlijks scholingen en andere beroepsactiviteiten (zoals intervisies) om elke 5 jaar te mogen herregistreren.
DieetPlaneet is aangesloten bij de beroepsvereniging (NVD / DCN).
Je kunt terecht voor gewichtsproblemen (ondergewicht en overgewicht), ondervoeding, diabetes mellitus (type 1 en 2), een te hoog cholesterol of te hoge bloeddruk, voedselallergie, darmproblemen (obstipatie, diarree, IBS, ziekte van Crohn, Colitus Ulcerosa), voedselallergie en voedselovergevoeligheid, verstoord eetgedrag, eetstoornissen, het jojo-effect, emotie-eten, kauw en slikproblemen, vegetarisme, veganisme, voeding bij (wens tot) zwangerschap- en borstvoeding, MS, kanker, voeding bij sport. Maar ook als je wilt weten of je alle voedingsstoffen wel binnenkrijgt of als je wilt voorkomen dat je gewicht toeneemt. Zowel volwassen als kinderen zijn welkom. Heb je een vraag over een ander onderwerp? Neem contact op.
De hoeveelheid consulten die je nodig hebt hangt af van je persoonlijke situatie, de aard en ernst van de klachten en jouw eigen wensen en mogelijkheden. Dit stemt je dietist persoonlijk met je af.
Je diëtist houdt je vergoeding in de gaten en doet haar best je tijdig te informeren wanneer je vergoeding (bijna) op is. Dit is een gedeelde verantwoordelijkheid van de dietist en de client. Vraag daarom aan je dietist of bel je zorgverzekering bij twijfel over de hoeveelheid consulttijd die je nog tegoed hebt.
De behandeling door de diëtist bestaat uit méér dan het gesprek. De dietist analyseert voedingskundige, diëtetische, medische en verpleegkundige gegevens én stelt een persoonlijk dieetadvies op. Er wordt na elke intake een ID (Individueel Dieetvoorschrift) geboekt. Hierbij is de client meestal niet aanwezig. Het ID valt ook onder de behandeltijd. De standaardverdeling van de consulten verloopt als volgt:
  • Intake: 55 - 60 minuten spreektijd
  • Individueel dieetvoorschrift: 25 - 30 minuten ( de client is meestal niet aanwezig)
  • Vervolgconsulten: 25 - 30 minuten spreektijd
Kun je een afspraak met de diëtist niet nakomen, dan moet je dit minimaal 24 uur voorafgaand aan de afspraak aan ons doorgeven. Dit kan 24/7 per e-mail, telefonisch (een voicemailbericht inspreken geldt ook) en je kunt het zelf in orde maken via de online-agenda. Een afspraak die niet is nagekomen/ tijdig is geannuleerd of verplaatst wordt in rekening gebracht. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Ben je het oneens met een factuur of heb je betalingsproblemen? Meld het ons meteen via het contactformulier. Je krijgt binnen 3 werkdagen antwoord.
Voor een consult dat buiten je vergoeding valt sturen we een factuur, daarna een herinnering. Beide ontvang je via mail of post, wanneer we geen e-mailadres van je hebben. Is de factuur twee weken na de herinnering niet betaald, dan bellen we je op én sturen je een SMS bericht ter herinnering (mits we je mobiele nummer hebben). Is de factuur dan nog steeds niet voldaan, dan wordt (na overleg met je dietist) het incassobureau ingeschakeld. Veel liever voorkomen we dit. Laat het daarom tijdig weten als je het niet eens bent met een factuur of betalingsproblemen hebt. Vanaf het moment dat de factuur is doorgestuurd naar het incassobureau verloopt de communicatie via het incassobureau.

Niet gevonden wat je zoekt?

Ook online kun je terecht

Bel gerust

DieetPlaneet is elke werkdag telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur.

088 3438 000

Cookies Contact en afspraak