10 tips gezonde tussendoortjes

Tips

10 tips gezonde tussendoortjes

Gepubliceerd op: 18-02-2014 11:11

Door: Mara Looij, diëtist Amsterdam, diëtist Leiden, diëtist Amersfoort

Regelmatig eten is goed voor de verbranding. Ook helpt regelmatig eten je om uiteindelijk niet te veel te eten. Maar wat eet je dan? Om je hier mee te helpen, hebben de dietisten van DieetPlaneet tien ideeen voor gezonde tussendoortjes voor je op een rij gezet.

Groene smoothie voor beginners
  1. Een stuk vers fruit, alle soorten!
  2. Een smoothie op basis van zuivel en vers fruit
  3. Een halve avocado gevuld met huttenkase en bestrooid met zwarte peper
  4. Twee zilvervliesrijstwafels met pindakaas ertussen
  5. Een volkoren- of speltcracker besmeerd met humus
  6. Een plak zelfgebakken ontbijtkoek zonder suiker
  7. Een hand noten of studenten/ elitehaver of gedroogd fruit: vijgen, dadels, granberries, mango's, rozijnen en krenten.
  8. Een schaaltje yoghurt of kwark met rozijntjes
  9. Worteltjes, reepjes paprika, bleekselderij met humusdip
  10. Een kop zelfgemaakte soep op basis van groenten
Gezonde tussendoortjes hand noten

Heb je zelf nog andere, geweldige ideeën voor gezonde tussendoortjes? Mail je idee naar: info@dieetplaneet.nl. 

Wil je persoonlijk advies van onze dietisten? Maak dan nu direct online een afspraak.

Cookies Contact en afspraak