6 Tips voor als je hongerig uit je werk komt

Tips

6 Tips voor als je hongerig uit je werk komt

Gepubliceerd op: 21-03-2016 14:03

Door: Noor Struik, diëtist Amsterdam

Herken jij je in deze situatie? Je komt hongerig thuis na een lange werkdag en moet nog koken. Voor het koken ga je snel wat kaas/ worst/ chips snaaien, omdat je de trek niet kan bedwingen. Of misschien neem je tijdens het koken alvast wat hapjes uit de pan. 6 Tips om je door dit moeilijke moment van de dag heen te helpen!
  1. Snijd wat rauwkost in reepjes (paprika, komkommer, bleekselderij, wortel) en eet hiervan tijdens het koken. Zo stil je de ergste trek en krijg je meteen meer groente binnen! Dubbel winst. En werkt ook perfect voor hongerige echtgenoten/s en kinderen.
  2. Neem een boterham of cracker met gezond beleg (30+ kaas, kipfilet, achterham, hummus, pindakaas) voordat je vertrekt van je werk of meteen als je thuiskomt. Dan kan je zonder een knorrende maag de tijd nemen om te koken.
  3. Neem een vezelrijke lunch, zodat je langer verzadigd bent. Vezels zitten onder andere in brood, groente en fruit.
  4. Eet meer eiwitten. Ook eiwitten zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt. Neem bijvoorbeeld een glas melk bij de lunch of een handje noten tussendoor.
  5. Eet onderweg naar huis een stuk fruit om de ergste trek te stillen.
  6. Eet je wel iets tussen de lunch en het avondeten? Het is belangrijk dat je iedere 3 á 4 uur iets eten, zodat je snaaien voorkomt. 
Contact en afspraak