10 tips voor gezond ontbijt

Tips

10 tips voor gezond ontbijt

Gepubliceerd op: 15-03-2014 21:39

Door: Mara Looij, diëtist Amsterdam, diëtist Leiden, diëtist Amersfoort

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Maar alsjeblieft, niet wéér brood met kaas! Hieronder geven onze diëtisten je 10 gezonde ideeen voor een lekker en bijzonder ontbijt. Als je hiermee niet van ontbijten gaat houden, dan weten wij het ook niet meer!

 
  1. Pannekoekjes van boekweitmeel en karnemelk gevuld met rood fruit
  2. Toast van speltbrood met roerei met tomaat en bieslook
  3. Kwark of yoghurt met (zelfgemaakte) muesli, vers fruit en eventueel een lepeltje honing
  4. Moeite met eten 's ochtends? Maak je eigen drinkontbijt op basis van zuivel, fruit en granen.
  5. Hangop met banaan, honing en kaneel en een eetlepel gehakte walnoten
  6. Banaanpannekoekjes
  7. Pittige eieren
  8. Speltcrackers met huttenkase en komkommer
  9. Pap van quinoavlokken op basis van (soya, amandel, rijst, haver of koe)melk met kleine stukjes appel, rozijnen en kaneel
  10. Havermoutpap op basis van (soya, amandel, rijst, haver of koe)melk met stukjes banaan en een lepeltje cacoapoeder
Cookies Contact en afspraak